• Godziny pracy urzędu:
    poniedziałek - piątek:
    8.00 - 16.00
    e-mail
  • Pl. Jana Pawła II 6
    06-400 Ciechanów
  • tel.
    23 674 92 00
    fax
    23 672 29 63
Ciechanów herb
Sprawdź pogodę w CiechanowieOchrona Danych OsobowychPodatki – stawki i druki na 2024 r.Numery kont bankowych Urzędu MiastaFanpage urzędu na FACEBOOKU
Strona główna Aktualności
02 lutego 2017
kategoria:
Aktualności strona główna
Zdjęcie celowo nieostre, żeby nie można było odczytać szczegółowych informacji na sfotografowanych tablicach reklamowych

Prezydent Ciechanowa oraz przedstawiciele ciechanowskich przedsiębiorców złożyli dziś wniosek do Rady Miasta o uchylenie na najbliższej sesji uchwały wprowadzającej opłatę reklamową. Ustalono, również że w obrocie prawa miejscowego pozostanie tzw. uchwała krajobrazowa oraz stworzony zostanie zespół roboczy, który do czasu konieczności dostosowania istniejących reklam do nowych regulacji (20 maja 2017r.) opracuje zmiany uwzględniające postulaty i idee zainteresowanych podmiotów.

Prezydent Krzysztof Kosiński spotkał się dziś w ratuszu z dyrektor Mazowieckiej Izby Gospodarczej Danutą Drzewiecką oraz prezes Cechu Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości Bożeną Kapczyńską, reprezentującymi lokalnych przedsiębiorców. Efektem rozmów są ustalenia o podjęciu wspólnych prac oraz złożenie wniosku do Rady Miasta o uchylenie uchwały wprowadzającej opłatę reklamową. Zgodnie z ustaleniami do 20 maja przedłożone zostaną Radzie Miasta propozycje konkretnych zmian w treści uchwały. Propozycje te zostaną skonsultowane merytorycznie i prawnie, tak aby mogły być wprowadzone do uchwały zmieniającej tzw. uchwałę reklamową. Właśnie do 20 maja istniejące w mieście reklamy muszą być zgodne z nowymi regulacjami zawartymi w przyjętej przez parlament ustawie krajobrazowej i uchwale Rady Miasta Ciechanów ws. zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Szczegóły porozumienia zawarte są w poniższej treści wniosku.

Prezydent Miasta Ciechanów oraz przedstawiciele ciechanowskich przedsiębiorców zwracają się z wnioskiem o uchylenie na lutowej sesji Rady Miasta Ciechanów uchwały wprowadzającej opłatę reklamową. W obrocie prawa miejscowego pozostałaby tzw. uchwała krajobrazowa, do której regulacji dostosować należy się do 20 maja 2017 roku i do tego momentu możliwe jest przedłożenie Radzie Miasta przez zainteresowanych propozycji konkretnych zmian w treści uchwały, które następnie po konsultacjach merytorycznych i prawnych zostaną uwzględnione w uchwale zmieniającej.
Od samego początku celem inicjatywy związanej z uregulowaniem spraw funkcjonowania reklam w przestrzeni miejskiej była tylko i wyłącznie troska o lokalny krajobraz. Wprowadzenie zasad sytuowania reklam stwarza możliwość poprawy estetyki Ciechanowa. Celem nigdy nie było uzyskanie dodatkowych dochodów do budżetu miasta. Kwota zaplanowanych dochodów z tego tytułu na 2017 rok to jedynie 150 tys. zł, które to środki w całości zostają przeznaczone na zieleń miejską, czyli inwestycje w poprawę krajobrazu.
Reagując na głosy przedsiębiorców, którzy mają zastrzeżenia do nowych regulacji oraz wyrażają chęć współpracy, zaangażowania i pochylenia się nad uchwałą dotyczącą reklam, władze miasta deklarują otwartość i gotowość do podjęcia wspólnych działań. Priorytetem władz miasta jest wsłuchiwanie się w głosy wszystkich mieszkańców oraz dialog, dzięki któremu możliwe jest wypracowanie kompromisowych rozwiązań, służących w jak najlepszy sposób naszej lokalnej społeczności.
Wspólnie deklarujemy dalsze prace nad kształtem uchwały krajobrazowej. Zainteresowani przedstawią władzom miasta konkretne wnioski do treści rozwiązań prawnych. Dokument uwzględniający potrzeby, oczekiwania i idee różnych podmiotów z pewnością stanowił będzie prawo zrozumiałe i respektowane przez tych, których dotyczy. Wszystkim nam bowiem zależy na akceptacji społecznej i szacunku dla tworzonego prawa. Dzięki temu będzie ono mogło w pełni odgrywać swoją rolę. Jako że regulacje nigdy nie miały mieć charakteru nadmiernego fiskalizmu i osiągnięcia ekonomicznego zysku przez budżet miasta, za wychodzące naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców uważa się uchylenie obowiązywania opłaty reklamowej.

Krzysztof Kosiński
Danuta Drzewiecka
Bożena Kapczyńska

Klawisze Dostępności

Przejdź do menu głównego:
Alt i 0
Przejdź do treści strony:
Alt i 1
Mapa Witryny:
Alt i 2
Wersja kontrastowa:
Alt i 4
Wyszukiwarka:
prawy Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H