Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Informacja dla osób z dysfunkcją słuchu
Aby skutecznie komunikować się z Urzędem Miasta Ciechanów osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą poprosić pracownika urzędu o wideopołączenie z tłumaczem języka migowego.
Nie trzeba wcześniej zgłaszać takiej potrzeby.
Usługa jest realizowana na bieżąco i jest bezpłatna dla interesanta. Z wideopołączenia można korzystać w Biurze Obsługi Interesanta przy ul. Wodnej 1 (w sąsiedztwie ratusza), od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-16.00.
Informacja o dostępności budynków Urzędu Miasta
Transkrypcja tekstowa nagrania
Jednostki Urzędu Miasta Ciechanów mieszczą się w pięciu budynkach.
Ratusz przy pl. Jana Pawła II 6
Jest to siedziba Prezydenta Miasta Ciechanów i główna siedziba Urzędu. Do ratusza można się dostać wejściem głównym po schodkach. Dla ułatwienia ciężkie zabytkowe drzwi wyposażone są w system automatycznego otwierania. Wejście dla osób mających kłopoty z chodzeniem lub poruszających się na wózku inwalidzkim znajduje się w dobudowanej części magistratu po prawej stronie ratusza. To wejście prowadzi także do windy, którą można dostać się na pierwsze piętro. W nowszej części magistratu, tuż za drzwiami wejściowymi po lewej, znajduje się tablica tyflograficzna z planem parteru budynku. Przy drzwiach wejściowych do pokojów znajdują się tabliczki z numerami w języku Braille'a.
Na parterze ratusza mieści się:
- Kasa – czynna w godz. 8.00-14.30
- Urząd Stanu Cywilnego – można tu zgłosić urodzenie dziecka, zawrzeć związek małżeński, zgłosić zgon osoby, uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego, załatwić sprawy związane ze zmianą imion i nazwisk
- Wydział Mieszkaniowy – zajmuje się gospodarowaniem lokalami komunalnymi oraz przyznawaniem dodatków mieszkaniowych i energetycznych
- Wydział Inżynierii Miejskiej i Utrzymania Infrastruktury Drogowej zajmuje się oświetleniem ulicznym, utrzymaniem dróg, mostów, organizacją ruchu drogowego, kanalizacją deszczową, sprzątaniem ulic i miejskich terenów oraz ich zimowym utrzymaniem, prowadzi Strefę Płatnego Parkowania
- Wydział Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska – interweniuje w sprawach ochrony przyrody, nielegalnych wysypisk, wydaje decyzje o usunięciu drzew, koordynuje program usuwania wyrobów zawierających azbest
- Wydział Kontaktów Społecznych – wydaje Gazetę Samorządu Miasta i Klucz do miasta, prowadzi stronę internetową urzędu i profil na facebooku, współpracuje z mediami, wydaje Kartę Dużej Rodziny
- Wydział Podatków i Opłat zajmuje się naliczaniem i egzekucją podatków i opłat lokalnych
Na pierwszym piętrze ratusza mieści się:
- Biuro Rady Miasta, które zajmuje się obsługą komisji i sesji Rady Miasta, prowadzi rejestr uchwał Rady, wniosków i interpelacji radnych, wniosków i opinii komisji rady
- Referat ds. Obsługi Przedsiębiorców przyjmuje wnioski o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, wydaje licencje i zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, udziela licencji na przewozy taksówką, prowadzi miejskie targowiska
- Referat Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego zajmuje się sprawami obronności, reaguje w sytuacjach kryzysowych i zagrożenia
Budynek przy ul. Wodnej 1
Do wejścia prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich. W budynku nie ma windy.
Na parterze budynku mieści się:
- Biuro Obsługi Interesanta, które udziela informacji (również telefonicznej) o funkcjonowaniu urzędu i zadaniach poszczególnych wydziałów, o sposobie załatwiania spraw. Biuro udostępnia druki i pomaga je wypełnić, przyjmuje pisma i wnioski, wydaje dokumenty i korespondencję awizowaną
- Wydział Spraw Obywatelskich zajmuje się sprawami meldunkowymi, wydawaniem dowodów osobistych i zaświadczeń oraz rejestrem wyborców, prowadzi ewidencję ludności
- Kasa czynna w godz. 8.00-15.00
Na pierwszym piętrze budynku mieszczą się:
- Gabinety: Zastępcy Prezydenta Miasta Ciechanów i Sekretarza Miasta
- Wydziały: Zamówień Publicznych, Inwestycji oraz Pozyskiwania Środków Zewnętrznych i Działań Strategicznych
Na drugim piętrze budynku mieści się:
- Wydział Planowania Przestrzennego, który sporządza miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, wydaje wypisy i wyrysy z planów miejscowych oraz decyzje o warunkach zabudowy
- Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami – zajmuje się dzierżawą gruntów komunalnych, sprawami użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych, m. in. opłatami za użytkowanie wieczyste gruntów, sprzedażą gruntów użytkownikom wieczystym
Budynek przy pl. Jana Pawła II 7
Wejście do budynku po schodkach, wzdłuż których zamontowana jest poręcz.
W budynku mieści się:
- Straż Miejska, która zajmuje się sprawami porządku w miejscach publicznych i bezpieczeństwa mieszkańców, czuwa nad porządkiem w ruchu drogowym
Budynek przy ul. Powstańców Wielkopolskich 1A
Do wejścia prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich. W budynku nie ma windy.
Mieści się tu:
- Biuro Rozwiązywania Problemów Uzależnień, które zajmuje się zapobieganiem i rozwiązywaniem problemów alkoholowych, przemocy w rodzinie, terapią osób z problemami uzależnieniami od alkoholu i narkotyków
Budynek przy ul. Płockiej 34
Mieści się tu:
- Park Nauki TORUS – obiekt, który powstał w sąsiedztwie zrewitalizowanej wieży ciśnień. Posiada ofertę edukacyjną i propozycję spędzania wolnego dla całych rodzin
Obiekt jest przystosowany architektonicznie do potrzeb osób na wózkach inwalidzkich. Przed budynkiem znajduje się parking z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych.
Na drzwiach wejściowych do budynku i wszystkich drzwiach wewnątrz umieszczone są tabliczki informacyjne w języku Braille’a. Tabliczki te zamontowane są „na wysokości wzroku”.
W budynku znajdują się także piktogramy ułatwiające zrozumienie funkcji pomieszczeń osobom o ograniczonych możliwościach poznawczych i osobom z zaburzeniami psychicznymi.
Klawisze Dostępności
- Przejdź do menu głównego:
- Alt i 0
- Przejdź do treści strony:
- Alt i 1
- Mapa Witryny:
- Alt i 2
- Wersja kontrastowa:
- Alt i 4
- Wyszukiwarka:
- prawy Alt i W
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H