• Godziny pracy urzędu:
    poniedziałek - piątek:
    8.00 - 16.00
    e-mail
  • Pl. Jana Pawła II 6
    06-400 Ciechanów
  • tel.
    23 674 92 00
    fax
    23 672 29 63
Ciechanów herb
Sprawdź pogodę w CiechanowieOchrona Danych OsobowychPodatki – stawki i druki na 2024 r.Numery kont bankowych Urzędu MiastaFanpage urzędu na FACEBOOKU
Strona główna Aktualności
28 lutego 2019
kategoria:
Aktualności strona główna

Pomoc dla przedsiębiorców, udzielaną jako pomoc de minimis, zakłada uchwała przyjęta na dzisiejszej sesji Rady Miasta. To forma wsparcia dla przedsiębiorców realizujących na terenie Ciechanowa nowe inwestycje i tworzących nowe miejsca pracy.

Uzyskanie prawa do zwolnienia uzależnione jest od liczby miejsc pracy powstałych w związku z nową inwestycją. W zależności od tej liczby zróżnicowano progi dostępności zwolnienia. Zwolnienie przysługuje na okres: 1 roku – jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 2 miejsca pracy; 2 lat – jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 5 miejsc pracy; 3 lat – jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 10 miejsc pracy; 4 lat – jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 50 miejsc pracy.

Zwolnienia dotyczą nowo wybudowanych lub rozbudowanych budynków lub ich części bądź budowli lub ich części. Ubiegając się o zwolnienie z podatku od nieruchomości, należy złożyć w terminie nie późniejszym niż 6 miesięcy od daty zakończenia realizacji inwestycji do organu podatkowego zgłoszenie o zamiarze skorzystania z pomocy de minimis.

Jak podkreślono w uzasadnieniu uchwały, budowa nowych budynków i budowli lub ich rozbudowa wiąże się z kształtowaniem rynku pracy, a co za tym idzie z pobudzeniem lokalnej gospodarki. Proponowane zwolnienie ma na celu również zachęcenie przedsiębiorców funkcjonujących w mieście oraz poza nim do inwestowania kapitału i tworzenia nowych miejsc pracy na terenie Ciechanowa. System zachęty poprzez zwolnienie od podatku od nieruchomości ma na celu generowanie tworzenia nowych miejsc pracy, co przekłada się na spadek bezrobocia, a tym samym polepszenie warunków materialnych mieszkańców.

Szczegóły dotyczące zasad, terminów oraz wymaganych dokumentów przedstawione zostaną w przedmiotowej uchwale, która zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej po jej wejściu w życie. Informacji udziela Wydział Podatków i Opłat (pl. Jana Pawła II 6, pok. nr 15, tel. 23 674 92 28).

Klawisze Dostępności

Przejdź do menu głównego:
Alt i 0
Przejdź do treści strony:
Alt i 1
Mapa Witryny:
Alt i 2
Wersja kontrastowa:
Alt i 4
Wyszukiwarka:
prawy Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H