Pierwsze zajęcia – dla przedszkolaków – odbyły się 29 października. Cykl warsztatów, których celem jest kształtowanie postaw i wartości proekologicznych, rozbudzanie zainteresowań w tym zakresie, uświadamianie o zagrożeniach dla środowiska, rozbudzanie w najmłodszych poczucia współodpowiedzialności za jego stan oraz potrzeby aktywnego włączania się w różnego rodzaju działania proekologiczne, prowadzony jest dzięki pozyskaniu środków zewnętrznych.
Czwartkowe warsztaty zaczęły się od pogadanki na temat zachowań i postaw proekologicznych w życiu codziennym. Dzieci zastanawiały się w jaki sposób można oszczędzać energię i wodę, jak dbać o rośliny i zwierzęta. Wspólnie z edukatorami segregowały odpady. Później rozmawiano o różnych gatunkach ptaków, dokarmianiu ich zimą. Przedszkolaki otrzymały budki lęgowe i stworzyły trójwymiarowe drzewo. Rozmawiano również o występujących w Polsce ssakach. Na koniec były edukacyjne gry i zabawy. „EKO-CIECHANÓW” to cykle warsztatów skierowanych nie tylko do przedszkolaków („Ekologiczny przedszkolak”). To również zajęcia dla gimnazjalistów (Eko – czyli jaki?”) oraz nauczycieli („Nowe formy edukacji ekologicznej”). Projekt edukacyjny zakłada także publikację poradnika ekologicznego „Kodeks proekologicznego mieszkańca” oraz zbioru informacji i porad związanych z dziedzictwem naturalnym i ochroną przyrody pod tytułem „Różnorodność biologiczno-przyrodnicza na przykładzie Gminy Miejskiej Ciechanów”.
Projekt „EKO-CIECHANÓW” dofinansowany został przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji, w kwocie 36.000 zł, co stanowi 90% kosztów zadania.