• Godziny pracy urzędu:
    poniedziałek - piątek:
    8.00 - 16.00
    e-mail
  • Pl. Jana Pawła II 6
    06-400 Ciechanów
  • tel.
    23 674 92 00
    fax
    23 672 29 63
Ciechanów herb
Sprawdź pogodę w CiechanowieOchrona Danych OsobowychPodatki – stawki i druki na 2024 r.Numery kont bankowych Urzędu MiastaFanpage urzędu na FACEBOOKU
Strona główna Aktualności
04 maja 2020
kategoria:
Aktualności strona główna
Budynki Urzędu Miasta: ratusz i dobudowana nowoczesna część magistratu
 

Podczas dzisiejszej nadzwyczajnej Sesji Rady Miasta Ciechanów podjęto uchwałę o wsparciu miasta dla przedsiębiorców z 17 różnych branż, prowadzących działalność gospodarczą na terenie Ciechanowa. Będzie można skorzystać ze zwolnienia z podatku od nieruchomości za drugi kwartał 2020 roku. Koszt nowej formy wsparcia dla budżetu miasta to blisko milion złotych.

Przedsiębiorcy świadczący usługi w ramach 17 wymienionych branż, które najmocniej ucierpiały z powodu ograniczeń wprowadzonych przez rząd w czasie stanu epidemii, będą mogli skorzystać ze zwolnienia z podatku od nieruchomości za drugi kwartał 2020 roku. Uchwałę w tej sprawie podjęli Radni miasta podczas dzisiejszej, nadzwyczajnej Sesji Rady Miasta.

Wśród uprawnionych do ubiegania się o zwolnienie są restauracje i inne placówki gastronomiczne, hotele, sale weselne, sklepy sprzedające odzież i obuwie, siłownie, salony fryzjerskie i kosmetyczne, solaria, salony tatuażu, działalność fotograficzna, naprawa zegarków, działalność turystyczna, rozrywkowa, naprawa obuwia, prowadzenie targów i wystaw, kwiaciarnie, księgarnie. Między innymi podmioty funkcjonujące w tych obszarach skorzystają na czasowym zwolnieniu z podatku od nieruchomości.

Zwolnienie, zgodnie z obowiązującym prawem (ustawa z 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych) nie może objąć osób wynajmujących przestrzenie pod prowadzenie tych działalności. Właściciel nieruchomości musi równocześnie w niej prowadzić daną działalność, aby skorzystać ze zwolnienia.

W tabeli poniżej znajduje się wykaz działalności podlegających zwolnieniu wraz z kodami PKD. Podana działalność musi być główna dla danego przedsiębiorcy, aby skorzystać ze zwolnienia.

Wnioskowanie o zwolnienie będzie do minimum ograniczało formalności po stronie przedsiębiorców. Nie będzie konieczności udowadniania spadku dochodów we wskazanym okresie w stosunku do poprzednich miesięcy.

Przedsiębiorcy działający w wymienionych branżach, ubiegający się o udzielenie pomocy wynikającej z niniejszej uchwały, rekompensującej negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 będą mogli składać zgłoszenia na specjalnych uproszczonych drukach (do pobrania poniżej) już od 5 maja.

Przedsiębiorca jest zobowiązany złożyć:

  1. zgłoszenie zamiaru korzystania ze zwolnienia;
  2. informację (dot. osób fizycznych) albo korektę informacji albo informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych, w której wykazuje zwolnienie lub deklarację (dot. osób prawnych) lub korektę deklaracji na podatek od nieruchomości;
  3. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19, niezbędny do udzielenia pomocy publicznej.

Wsparcie dla branż, które najbardziej ucierpiały w wyniku wprowadzonych przez rząd ograniczeń jest wynikiem wideokonferencji prezydenta miasta z grupą lokalnych przedsiębiorców, podczas której konsultowano możliwe formy pomocy ze strony miasta.

Szacunkowy ubytek dochodów miasta z tytułu podatku od nieruchomości wynikający z zastosowania zwolnienia będzie wynosił ok. 950 tys. zł. Prezydent w związku z tym podjął decyzję o ograniczeniu wydatków na taką kwotę w obszarze administracji (385 tys. zł), promocji (40 tys. zł), kultury (110 tys. zł), sportu (70 tys. zł), budżetu obywatelskiego (80 tys. zł), utrzymania zieleni (90 tys. zł), iluminacji okazjonalnej (25 tys. zł), zakupu nowych eksponatów do Parku Nauki Torus (150 tys. zł).

Uchwała wprowadzająca przedmiotowe rozwiązanie została podjęta podczas dzisiejszych obrad Rady Miasta Ciechanów, które odbyły się w trybie zdalnym z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pomocą wideokonferencji. Przebieg sesji był transmitowany na stronie internetowej Urzędu Miasta Ciechanów: >http://bip.umciechanow.pl/rada_miasta/Transmisja_wideo.html

kategoria: Powiązane pliki [3]
format Nazwa pliku Rozmiar Pobierz
pdf UM Ciechanów dokumentacja dla osoby fizycznej 2.21MB pobierz plik: UM Ciechanów dokumentacja dla osoby fizycznej
pdf UM Ciechanów dokumentacja dla osoby prawnej 2.19MB pobierz plik: UM Ciechanów dokumentacja dla osoby prawnej
docx UM Ciechanów Tabela PKD pomoc dla przedsiębiorców 21.25KB pobierz plik: UM Ciechanów Tabela PKD pomoc dla przedsiębiorców

Klawisze Dostępności

Przejdź do menu głównego:
Alt i 0
Przejdź do treści strony:
Alt i 1
Mapa Witryny:
Alt i 2
Wersja kontrastowa:
Alt i 4
Wyszukiwarka:
prawy Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H