Urząd Miasta Ciechanów
https://www.umciechanow.pl//main/aktualnosci/Miasto-pozyskalo-srodki-na-usuwanie-azbestu/idn:4589
Drukuj grafikę : tak / nie

Miasto pozyskało środki na usuwanie azbestu

19 kwietnia 2016
kategoria:
Aktualności strona główna

Ciechanów pozyskał blisko 40 tys. zł dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na demontaż i unieszkodliwianie azbestu. Wniosek do WFOŚiGW został sporządzony na podstawie zgłoszeń mieszkańców. Usługą zajmować się będzie firma wybrana w wyniku zapytania ofertowego. Będzie ona ustalać terminy działań z osobami, które na ten rok zgłosiły chęć wymiany eternitowego dachu i zakwalifikowały się do realizacji programu.

Usunięcie dachu z materiału zawierającego azbest dla mieszkańców jest bezpłatne. Oszacowany koszt na ten rok to 45 960 zł, z czego 39 050 stanowi dofinansowanie z WFOŚiGW (85% dofinansowania), pozostałe środki to wkład Urzędu Miasta Ciechanów. Pod koniec roku uchwalony został „Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Ciechanowa na lata 2016-2032”.

Zaktualizowany program wprowadził nowe zasady, od 2016 r. usuwanie będzie prowadzone przez jeden, wyłoniony na dany rok przez Urząd Miasta Ciechanów podmiot. W tym roku usługę świadczyć będzie firma PHU „Piotr” Piotr Jaczyński. Cena oferowana przez wybraną – najtańszą – firmę za demontaż i unieszkodliwienie tony azbestu jest niższa niż ta zakładana przez WFOŚiGW, w związku z czym zrealizowanych będzie więcej zgłoszeń, niż te przyjęte w terminie do końca lutego 2016 r. Urząd Miasta Ciechanów przyjął w sumie 36 zgłoszeń, głównie od osób fizycznych jak również wspólnot mieszkaniowych. Szczegółowe informacje można uzyskać w Referacie Zieleni Miejskiej i Ochrony Środowiska w Wydziale Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska (pl. Jana Pawła II 6, parter, pok. 20, tel. 23 674 92 83).