Miasto pozyskało środki na usuwanie azbestu
- kategoria:
- Aktualności strona główna
Ciechanów pozyskał blisko 40 tys. zł dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na demontaż i unieszkodliwianie azbestu. Wniosek do WFOŚiGW został sporządzony na podstawie zgłoszeń mieszkańców. Usługą zajmować się będzie firma wybrana w wyniku zapytania ofertowego. Będzie ona ustalać terminy działań z osobami, które na ten rok zgłosiły chęć wymiany eternitowego dachu i zakwalifikowały się do realizacji programu.
Usunięcie dachu z materiału zawierającego azbest dla mieszkańców jest bezpłatne. Oszacowany koszt na ten rok to 45 960 zł, z czego 39 050 stanowi dofinansowanie z WFOŚiGW (85% dofinansowania), pozostałe środki to wkład Urzędu Miasta Ciechanów. Pod koniec roku uchwalony został „Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Ciechanowa na lata 2016-2032”.
Zaktualizowany program wprowadził nowe zasady, od 2016 r. usuwanie będzie prowadzone przez jeden, wyłoniony na dany rok przez Urząd Miasta Ciechanów podmiot. W tym roku usługę świadczyć będzie firma PHU „Piotr” Piotr Jaczyński. Cena oferowana przez wybraną – najtańszą – firmę za demontaż i unieszkodliwienie tony azbestu jest niższa niż ta zakładana przez WFOŚiGW, w związku z czym zrealizowanych będzie więcej zgłoszeń, niż te przyjęte w terminie do końca lutego 2016 r. Urząd Miasta Ciechanów przyjął w sumie 36 zgłoszeń, głównie od osób fizycznych jak również wspólnot mieszkaniowych. Szczegółowe informacje można uzyskać w Referacie Zieleni Miejskiej i Ochrony Środowiska w Wydziale Inżynierii Miejskiej i Ochrony Środowiska (pl. Jana Pawła II 6, parter, pok. 20, tel. 23 674 92 83).
Klawisze Dostępności
- Przejdź do menu głównego:
- Alt i 0
- Przejdź do treści strony:
- Alt i 1
- Mapa Witryny:
- Alt i 2
- Wersja kontrastowa:
- Alt i 4
- Wyszukiwarka:
- prawy Alt i W
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H