Jeden system dla wszystkich gmin
- kategoria:
- Aktualności strona główna
1 marca ruszył System Rejestrów Państwowych. Nowy system informatyczny połączył kluczowe z punktu widzenia funkcjonowania państwa rejestry. Sprawy związane z dowodami osobistymi czy aktami stanu cywilnego (rejestracja stanu cywilnego, noworodków, zgonów czy odpisy aktów stanu cywilnego), bez względu na adres zameldowania, załatwimy w dowolnym urzędzie na terenie całego kraju. Wszystkie gminy zostały podłączone do systemu (SRP) i uzyskały dostęp do ogólnopolskiej bazy danych.
Celem wprowadzanych zmian jest bezpośrednie zasilanie rejestru PESEL oraz umożliwienie urzędnikom i uprawnionym instytucjom dostępu do wszystkich informacji zgromadzonych w kluczowych rejestrach państwowych. Urzędnik znajdzie nasze dane w systemie. Nowe rozwiązania w pierwszym okresie po ich wprowadzeniu mogą wydłużyć czas załatwiania spraw. Integracja tak kluczowych z punktu widzenia działania państwa rejestrów jest procesem złożonym i skomplikowanym. Jak każde zaawansowane technologicznie rozwiązanie, potrzebuje czasu na rozpoznanie, ustabilizowanie i wypracowanie lepszych sposobów działania.
W okresie przejściowym mogą pojawić się niedogodności oraz problemy techniczne. Prosimy o cierpliwość i zrozumienie.
Klawisze Dostępności
- Przejdź do menu głównego:
- Alt i 0
- Przejdź do treści strony:
- Alt i 1
- Mapa Witryny:
- Alt i 2
- Wersja kontrastowa:
- Alt i 4
- Wyszukiwarka:
- prawy Alt i W
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H